Dyrektor Domu Kultury „Uśmiech” w Ożarowie Mazowieckim
ogłasza rodzinny konkurs
dla mieszkańców Gminy Ożarów Mazowiecki
pt. „Wieniec Dożynkowy” Ożarów Mazowiecki 2023
pod patronatem Burmistrza Ożarowa Mazowieckiego

1. Temat i cel konkursu
Wybór najpiękniejszego i najciekawszego Wieńca Dożynkowego.
Celem konkursu jest nawiązanie i kultywowanie tradycji ludowych oraz popularyzacja dawnych zwyczajów dożynkowych.
Dożynki to wielkie święto plonów obchodzone przez rolników. W tradycji ważnym elementem obchodów uroczystości dożynkowych było plecenie wieńca żniwnego oraz pochód z nim od gospodarza do gospodarza.
Wieńce wito wyplatając z kłosów zbóż: żyta, pszenicy, jęczmienia, owsa i strojono je owocami, warzywami czyli wszystkimi plonami ziemi oraz przystrajano kwiatami polnymi i wstążkami. Wieńce miały różne kształty od kół, bukietów do koron a współcześnie do fantazyjnych figur np. baby, chłopa, czy kury itp.

2. Uczestnicy Konkursu
Dzieci, młodzież i dorośli bez ograniczeń wiekowych z Gminy Ożarów Mazowiecki.

3. Organizator Konkursu
Dom Kultury „Uśmiech” w Ożarowie Mazowieckim.

4. Udział w Konkursie
Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
Przystąpienie do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu konkursu.
W przypadku nieletnich zgłoszenia do Konkursu dokonuje opiekun prawny (rodzic) Uczestnika Konkursu.

5. Format prac
Wielkość dowolna; od minimum 50 cm

6. Technika i materiały do wykonania pracy:
Do wykonania pracy można użyć tradycyjnie wykorzystywane do wykonania wieńca dożynkowego materiały takie jak: słoma, zboże, kwiaty, trawy, owoce, warzywa i inne naturalne produkty oraz wstążki, sztuczne kwiaty i z krepiny czy papieru, sztuczne owoce i warzywa.

7. Warunki uczestnictwa:
• Obowiązuje mailowe zgłoszenie udziału w konkursie w terminie do 28.08.2023 na adres: sekretariat@dkusmiech.eu
Przy zgłaszaniu udziału należy wypełnić i przesłać na w/wym adres mailowy Formularz zgłoszenia (zał. nr 1).
Za nieletniego uczestnika konkursu Formularz wypełnia opiekun prawny (rodzic) uczestnika.
• Praca musi być pracą własną nie przedstawianą ani publikowaną wcześniej; nie zgłoszoną do innego konkursu; nie obciążoną wadami prawnymi lub roszczeniami osób trzecich.
• Praca może być wykonana:
. indywidualnie
. grupowo
. rodzinnie
• Pracę należy wyraźnie podpisać (DUŻYMI LITERAMI), a podpis przymocować do wieńca. Podpis powinien zawierać:
• imię i nazwisko, wiek, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego
• Nie wypełnienie i nie podpisanie Formularza zgłoszenia jest równoznaczne z rezygnacją w konkursie.
• Dostarczenie pracy na konkurs oznacza, zgodę na udział własny i nieletniego w konkursie i zapoznanie się z regulaminem konkursu oraz akceptację jego warunków, w tym zgodę na późniejsze upowszech-nianie pracy przez Organizatora, w tym na zamieszczenie przez Organizatora imienia i nazwiska au-tora pracy.
• Prace niezgodne z regulaminem, dostarczone po terminie, nie podpisane, zniszczone w wyniku złego opakowania nie biorą udziału w konkursie. Ostateczne decyzje w tej sprawie podejmuje Organizator.

8. Termin dostarczenia prac upływa w dniu Dożynek Gminnych tj. 2.09.2023 roku.
Prace należy dostarczyć na plac Festynu Rodzinnego Dożynek Gminnych 2023 Gminy Ożarów Mazowiecki w godzinach 8.00-12.00
na adres:
Boisko AKS FC Płochocin
Prace na konkurs są dostarczane na koszt uczestnika.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia dostarczonych prac konkursowych, które powstały z przyczyn od niego niezależnych (np. uszkodzenia w wyniku warunków pogodowych w trakcie trwania ekspozycji prac podczas Imprezy Dożynkowej)

9. Ocena prac:
Organizator powoła Komisję Konkursową.
Zadaniem Komisji jest ocena prac konkursowych, wyłonienie Laureatów Konkursu i przyznanie nagród: odpowiednio I, II i III miejsce oraz wyróżnień.
Decyzje Komisji są ostateczne, nie podlegają odwołaniu i nie wymagają uzasadnienia.

10. Kryteria oceny:
Artystyczna tj. oryginalność, pomysłowość, nawiązanie do tradycji, dobór materiałów, kompozycja, technika wykonania.
Merytoryczna tj. zgodność pracy z tematyką konkursu.
Samodzielność tj. wykonania pracy
Estetyczna tj. technika wykonania.

11. Nagrody:
NAGRODZONE i WYRÓŻNIONE prace otrzymają nagrodę rzeczową i zostaną opublikowane w lokalnych mediach.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany nagród w czasie trwania Konkursu.
Nagrody przyznane na podstawie powyższego regulaminu są zwolnione z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 200, z późn. zm.), który przewiduje, że wartość wygranych w konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, których jednorazowa wartość nie przekracza kwoty 2000 zł (dwa tysiące złotych), są wolne od podatku dochodowego.
Nagrody w Konkursie nie podlegają wymianie na ich równowartość w pieniądzach, ani na nagrody innego rodzaju. Zwycięzcy Konkursu nie mogą przenieść prawa do otrzymania nagrody na inne osoby.

12. Prawa Organizatora:
• Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z nieodpłatnym przeniesieniem na Organizatora Dom Kultury „Uśmiech” własności egzemplarza pracy konkursowej i nie podlega ona zwrotowi.
• Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnego wykorzystania pracy do publikacji oraz wystawie-nia na wystawie pokonkursowej tylko prac nagrodzonych i wybranych przez jury.
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia dostarczonych prac, powstałe w wyniku transportu i ekspozycji w trakcie trwania Imprezy konkursowej
• Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu.
• Sytuacje nie objęte regulaminem rozstrzyga Organizator konkursu. Od decyzji Organizatora nie przysługuje odwołanie.
• Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z dobrowolnie wyrażoną zgodą na prawo Organi-zatora do wykorzystania i przetwarzania danych osobowych umieszczonych w zgłoszeniu pracy (metryczka) w zakresie prowadzenia i realizacji konkursu.
• W ramach trwania konkursu Dom Kultury „Uśmiech” zastrzega sobie prawo do wykonywania zdjęć oraz nagrań filmów z otwarcia wystawy z udziałem uczestników w celach informacyjnych i promo-cyjnych związanych z działalnością Domu Kultury „Uśmiech”. Uczestnicy mają prawo wnieść, w każdej chwili sprzeciw w stosunku do działań związanych z przetwarzaniem wizerunku. Uczestnicy powinni być świadomi, że wstęp na teren uroczystości oznacza wyrażenie dobrowolnej i świadomej zgody na przetwarzanie i rozpowszechnianie danych osobowych w postaci wizerunku przez Dom Kul-tury „Uśmiech”. Uczestnicy konkursu wyrażają na formularzu zgłoszenia pracy odrębną, dobrowolną zgodę na rozpowszechnianie danych osobowych oraz zdjęć i nagrań z ich udziałem m.in. w środkach masowego przekazu (Internet) w ramach konkursu, w celach informacyjnych i promocyjnych.

13. Ogłoszenie wyników
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród odbędzie się w trakcie trwania Dożynek Gminnych 2.09.2023 roku około godz. 14.20 na terenie boiska AKS FC Płochocin. Organizator nie zwraca kosztów przy-jazdu.

14. Nagrody nie odebrane w dniu ogłoszenia wyników tj. 2.09.2023 r. będą do odebrania u Orga-nizatora konkursu w Domu Kultury „Uśmiech” ul. Poznańska 165, I piętro p. 113 w terminie do 08.09.2023r. Po tym terminie nagrody zostaną przekazane na cele charytatywne.
Wszelkie pytania dotyczące konkursu proszę kierować pod nr telefonu: 22 722 14 45
Zgłoszenie do Konkursu wymaga wyrażenia zgody na przetwarzanie, rozpowszechnianie oraz wy-korzystywanie danych osobowych do celów związanych z organizacją Konkursu, wyłonieniem Lau-reatów i innych osób nagrodzonych oraz upowszechnienia informacji na temat Konkursu i nagrodzo-nych Prac konkursowych, zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwa-rzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne roz-porządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE.L Nr 119, str. 1).
Formularz wyrażenia zgody znajduje się na karcie zgłoszenia udziału w konkursie.
Wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych Uczestnika lub Uczestnika i przedstawi-ciela ustawowego przed ogłoszeniem rozstrzygnięcia Konkursu jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w konkursie, a Praca konkursowa podlega w takim przypadku zniszczeniu.

                                                                                          /-/ Krzysztof Jabłoński
                                                                                 Dyrektor Domu Kultury „Uśmiech”

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu
KLAUZULA INFORMACYJNA – FORMULARZ UCZESTNICTWA, WIZERUNEK

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 RODO informujemy, że:
1. Administratorem danych udostępnionych w formularzu uczestnictwa oraz zdjęć i nagrań związanych z konkursem jest Dom Kultury „Uśmiech” z siedzibą w Ożarowie Mazowieckim, ul. Poznańska 165, 05-850 Ożarów Mazowiecki, NIP: 118-142-84-39, tel.: (22) 722-14-45, e-mail: sekretariat@dku-smiech.eu.
2. W sprawie ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@dkusmiech.eu lub pisząc na adres siedziby Domu Kultury „Uśmiech” w Ożarowie Mazowieckim.
3. Podstawą prawną przetwarzania danych jest udzielona zgoda na udział w konkursie.
4. Dane osobowe otrzymujemy bezpośrednio od Uczestników konkursu lub ich prawnych opiekunów.
5. Dane osobowe przetwarzane są dla celów:
• realizacji konkursu;
• wyłonienia laureatów;
• przyznania nagród;
• promocyjnych i informacyjnych;
• sprawozdawczych.
6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania konkursu, a po ustaniu celu przetwarzania danych przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz instrukcją kancelaryjną.
7. Administrator nie zamierza udostępniać wszystkich danych z formularza innym odbiorcom, ani do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
Zgodnie z treścią regulaminu wyniki konkursu, w tym zdjęcia z udziałem Uczestników konkursu i ich prawnych opiekunów opublikowane zostaną na stronie www.dkusmiech.eu i w mediach społecznościowych Administratora oraz w prasie lokalnej lub w kalendarzu wydawanym przez Organizatora.
8. Osoby, których dane dotyczą posiadają prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, uzupełniania, przenoszenia i usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych oraz wycofania udzielonej zgody bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, któ-rego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
10. W oparciu o dane osobowe Administrator nie będzie podejmował zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

Do pobrania:
Regulamin i karta zgłoszeniowa Konkursu na wieniec dożynkowy (.pdf)